• +7 966 125-12-70
  • [email protected]
  • г. Долгопрудный, ул. Центральная, д.5 (9:00-21:00)
  • March 25th, 2020 (Wednesday)

    Write a story.


    In the lesson:

    • Homework checking:
      • both teams:
        • read the text in SB p. 67
        • listen to CD 3 14
      • Team 1:
        • WB p. 67 Ex.1 (дать определение или синоним —  одно слово). Example: not warm — (cold)
        • WB p. 67 Ex.3 (написать короткий рассказ: придумать, за какое достижение можно дать приз — кубок, описать для кого и почему мы будем награждать кубком за такое достижение. Например, потому что это тяжело завоевать, или потому что приятно будет получить кубок)
      • Team 2:
        • WB p. 67 Ex. 1, 2
      • both teams: в пятницу (в эту) — зачет по песне Rise
    • WB p. 68 Ex.1 – silently: 3 sentences
      • My mum’s …
      • The sheriff’s…
      • Te robbers’ …
    • WB p. 68 Ex. 2 – one writes on the laptop (for candy!)
    • Mini-game: 5 years ago…
    • The topic – Write a story (about the Wild West)
    • SB p. 69 Ex.1:
      • Look at the picture – What this story is about?
      • Read the sentences (a – d)
      • Read the text – one reads the paragraph and match
      • What is direct speech (a – d) – explain, that it makes the text more interesting
    • SB Ex. 2:
      • choose the best title (write in your Ex.book – why)
      • explain why (one by one)
    • SB Ex. 3:
      • read
      • Write the short story (3-5 sentences), plan:
        • The main character (age, height, eyes, nose)
        • What does he/she do or what does he say? Include direct speech!
        • What happened.
      • read out loud
    • PS 4 – songs or dances

    Homework:

    • Team 1: WB p. 69:
      • Ex. 1,2,3
    • Team 2: WB p. 69 Ex. 1, 3
    • Кто не сдал – будет пересдача Rise

    Tags

    Написать комментарий