Write a story.
In the lesson:
- Homework checking:
- both teams:
- read the text in SB p. 67
- listen to CD 3 14
- Team 1:
- WB p. 67 Ex.1 (дать определение или синоним — одно слово). Example: not warm — (cold)
- WB p. 67 Ex.3 (написать короткий рассказ: придумать, за какое достижение можно дать приз — кубок, описать для кого и почему мы будем награждать кубком за такое достижение. Например, потому что это тяжело завоевать, или потому что приятно будет получить кубок)
- Team 2:
- WB p. 67 Ex. 1, 2
- both teams: в пятницу (в эту) — зачет по песне Rise
- both teams:
- WB p. 68 Ex.1 – silently: 3 sentences
- My mum’s …
- The sheriff’s…
- Te robbers’ …
- WB p. 68 Ex. 2 – one writes on the laptop (for candy!)
- Mini-game: 5 years ago…
- The topic – Write a story (about the Wild West)
- SB p. 69 Ex.1:
- Look at the picture – What this story is about?
- Read the sentences (a – d)
- Read the text – one reads the paragraph and match
- What is direct speech (a – d) – explain, that it makes the text more interesting
- SB Ex. 2:
- choose the best title (write in your Ex.book – why)
- explain why (one by one)
- SB Ex. 3:
- read
- Write the short story (3-5 sentences), plan:
- The main character (age, height, eyes, nose)
- What does he/she do or what does he say? Include direct speech!
- What happened.
- read out loud
- PS 4 – songs or dances
Homework:
- Team 1: WB p. 69:
- Ex. 1,2,3
- Team 2: WB p. 69 Ex. 1, 3
- Кто не сдал – будет пересдача Rise