• +7 966 125-12-70
  • [email protected]
  • г. Долгопрудный, ул. Центральная, д.5 (9:00-21:00)
  • March 20th, 2020 (Friday)

    What is gold used for?


    In the lesson:

    • Homework:
      • Team 1: WB p. 66
        • Ex. 1 (read the text again!)
        • Ex. 2
      • Team 2: WB p. 66
        • Ex. 1 (read the text again!)
        • Ex. 3
      • Both teams: new word!!! опрос на знание
      • Song Rise (Jonas Blue) – знание фраз – минитест 
    • Coronavirus in Italy:
    • Topic for today: What is gold used for?
    • SB p. 67 Ex.1
      • Read the questions
      • read the text
      • answer
    • New words:
      • trophy приз
        cardboard картон
        foam cup пластиковый стаканчик / одноразовый стаканчик
        masking tape двухсторонний скотч
        pipe cleaner синельная проволока / проволока для каркаса игрушки
        gold craft paint золотая краска для поделок
        paintbrush кисточка
        cardboard cup бумажный стаканчик
        craft glue клей для поделок
        to cover накрывать / покрывать
        to dry высушивать
        to wrap обертывать
        handles ручки
        the middle средина
        to stick приклеивать
        the bottom нижняя часть / задняя часть
        completely полностью / целиком
        to conduct проводить
        electricity электричество
        jewellery драгоценности / ювелирные украшения
        wanted разыскивается
    • Ex.2:
      • section “You need”: read out loud and translate
      • read the other part of the text silently
      • translate the paragraph (teacher chooses)
    • PS 4 dance – Wake Me Up Before You Go-Go (Wham!)
      • and finish the song
    • SB p. 68 Ex.1:
      • look at the poster “Wanted”
      • listen to CD 3 14
      • follow the text
      • plan for the next lesson (draw your own bandit or robber):
        • age
        • height
        • hair, face, eyes, nose, teeth
        • clothes
        • pistols or other weapons
        • what to do
        • award
      • two teams:
        • on the laptop – draw and tell us about her bandit
        • on the paper
        • describe your bandit
    • PS 4 – song

    Homework:

    • both teams:
      • read the text in SB p. 67
      • listen to CD 3 14
    • Team 1:
      • WB p. 67 Ex.1 (дать определение или синоним –  одно слово). Example: not warm – (cold)
      • WB p. 67 Ex.3 (написать короткий рассказ: придумать, за какое достижение можно дать приз – кубок, описать для кого и почему мы будем награждать кубком за такое достижение. Например, потому что это тяжело завоевать, или потому что приятно будет получить кубок)
    • Team 2:
      • WB p. 67 Ex. 1, 2
    • both teams: в пятницу (в эту) – зачет по песне Rise
      • сдаем по желанию, но: кто не получит красную печать, не будет иметь права зарабатывать баллы в PS 4
      • готовимся к зачету!!!

    Tags

    Написать комментарий