• +7 966 125-12-70
  • [email protected]
  • г. Долгопрудный, ул. Центральная, д.5 (9:00-21:00)
  • February 23rd, Tuesday (2021)

    Wish luck.


    In the lesson:

    • Hometask:
      • PS 4 – Angels (Robbie Williams)
      • SB p. 152 Ex.2
      • WB p. 62 Ex. 1,2
      • WB p. 63 Ex. 1,2 (Vocabulary)
    • Passive voice repetition (for candy – for the best):
    • New topic – Wish me luck!
      • What does that mean?
    • Draw on the whiteboard the grid:
      • Good luck
      • Bad luck
        • where we put?
          • a broken mirror,
          • a black cat
          • the number 13
        • give me your examples…
    • New words:
      • to pull out -выдергивать
      • to spill – проливать / разливать
      • to step – наступать
      • to pour – просыпать / насыпать
      • to cross – скрещивать
      • to break – разбивать / ломать
      • a bunch of … – букет чего-то
      • a grey hair – седые волосы
      • luck – везение, судьба
      • good luck – удача (пожелание – удачи!)
      • lucky – к счастью (про приметы)
      • likely – вероятно, наверное (не путать с lucky!)
      • unlucky – к несчастью (про приметы)
      • pavement – дорога, плитка, покрытие
      • danger – опасность
      • reason – причина
      • coast  – берег
      • silly – глупый, глупенький
      • to explain – объяснять
      • luckily – к счастью (наречье)
      • ladder – лестница
    • SB p. 90 Ex.1:
      • Look at the photos
      • describe what you see
      • read the words in the boxes
      • match the words with pictures a, и
        • a pull out a grey hair
        • b step on gaps in the pavement
      • write the rest
      • listen to CD 2.17, check
    • Ex.2: all together!
      • b step; gaps c blow out; candles d wood e spill salt f cross g break; mirror h pour; coffee i give; bunch
    • Ex.3:
      • listen to CD 2.18
      • underline the correct word
    • Ex.4: personal discuss questions
      • answer
    • Mini break – Omens:
    • SB p. 91 Ex.1:
      • what can you see?
      • read the question, a,b,c
      • read the whole text silently
      • tell me what text is about
    • Ex.2:
      • read the sentences one-by-one
      • choose the correct answer:
        • 1 A
          2 B
          3 C
          4 B
          5 D
    • Talking points
    • PS 4 song

    Hometask:

    • Vocabulary: WB p. 64 Ex. 1,2,3,4
    • New words!

    Tags

    Написать комментарий