Healthy food.
In the lesson:
- Hometask checking:
- New words! (mini-quiz)
- Team 1: WB p.53 Ex.2 (one do it on the laptop)
- Team 2: WB p.53 Ex.2 (исправить все ошибки)
- Team 1: The song by Alice Merton «No roots» — выучить, чтобы пели без листов
- Повторяем перевод фраз песни No roots (mini-quiz): 3 минуты
- небольшой опрос
- The topic – Healthy food.
- Healthy food VS junk food:
- Word-map on the board:
- what healthy food do you know?
- New words:
- alive (живой)
- fit (подтянутый, стройный)
- repear (устранять, восстанавливаться)
- damage (повреждения)
- bones (кости)
- muscles (мышцы)
- enegry (энергия)
- digestion (пищеварение)
- dairy products (молочные продукты)
- protein (белки)
- grains (злаки, зерно)
- to keep (быть, поддерживать)
- to taste (!!! быть на вкус, пробовать вкус)
- strawberry (клубника, земляника)
- wheat (пшеница)
- cream (сливки, крем, сметана)
- cereal (хлопья)
- wheel (колесо)
- spinach (шпинат)
- beans (бобы)
- plums (сливы, изюм)
- SB p. 54 Ex.1:
- describe the picture
- Who is healthier? Why do you think so?
- Ex.2:
- read the text
- What is the best title for the text? Write it on the laptop
- Ex.3:
- Listen to CD 2 38
- point with your finger to the right part of the wheel
- Questions (answer):
- What have you eatten today?
- Is it healthy food or not?
- WB p. 54 Ex.1:
- read the words (food) and translate
- WB p. 54 Ex.2 – make the sentence:
- start from “Eat lots of …”
- end with “… healthy”
- PS 4 – songs
Homework:
- New words – выучить новые слова данного урока, будет опрос!
- Both teams: WB p. 54 Ex.3: – written:
- обратите внимание на символы рядом с каждым лицом!
- найдите логически названия продуктов, которые бы соответствовали символам!
- впишите названия на английском
- Team 1: WB p. 54 Ex.2 – make the sentence:
- start from “Eat lots of …”
- end with “… healthy”
- Team 1: The song by Alice Merton «No roots» (будет тест на фразы)
- будет короткий опрос на знание фраз песни, выучить перевод всех фраз песни No roots отсюда
- петь без листа No roots: